読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

sappychang@Life in USA

#留学 #USA #歌詞和訳 #USA日常

Say You Won't Let Go 和訳

和訳

 

Say You Won't Let Go    -JAMES ARTHUR-

 

youtu.be

I met you in the dark, you lit me up

暗闇の中で出会い、君は僕を照らしてくれた

You made me feel as though I was enough

君は僕は今のままでいいって感じさせてくれた
We danced the night away, we drank too much

僕たちが躍った夜、飲み過ぎてね
I held your hair back when You were throwing up

僕は君が吐き出していた時に、後ろ髪に触れたよ

Then you smiled over your shoulder

そのあと、君は僕の肩越しに笑ったね
For a minute, I was stone-cold sober

少しの間、僕は素面になって
I pulled you closer to my chest

君を僕の胸元に引き寄せた
And you asked me to stay over

そして君は「泊まっていって」と尋ねたね
I said, I already told ya

僕は言った、「もうすでに言ったよね」って

I think that you should get some rest

僕は思うんだ、君は少し休憩が必要だって

I knew I loved you then But you'd never know

知ってたよ、僕は君を愛してたけど君は知らなかった
'Cause I played it cool when I was scared of letting go

だって僕は君が去ってしまうのが怖くて冷静を装ってった
I know I needed you

君が必要だったのは分かってる

But I never showed

だけど絶対にばらしたくなった
But I wanna stay with you until we're grey and old

だけど僕は君と白髪が生えるまで一緒にいたいよ
Just say you won't let go

ただ離れないって言って
Just say you won't let go

ずっとそばにいるって言ってよ

I'll wake you up with some breakfast in bed

僕はベットにいる君に朝食を作って起こすよ
I'll bring you coffee with a kiss on your head

僕は君のおでこにキスをしてコーヒーを持っていくよ
And I'll take the kids to school

そして僕が子供を学校へつれていくよ

Wave them goodby

手も降ってバイバイって言いながら

 

I thank my lucky stars for that night

僕は自分の幸運に感謝するよ


When you looked over your shoulder

君が肩越しに見た時

For a minute, I forget that I'm older

その時から、僕は自分が年をいってることも忘れたよ

I wanna dance with you right now

僕は君とすぐにでもダンスしたいよ
You looked as beautiful as ever

君はいつまでもきれいだよ
And everyday you get a little better

そして毎日ますます素敵になっていく


You make me feel this way somehow
どうしてか君はそんな風にかんじさせてくれる


Cause I'm gonna love you till My lungs give out

なぜなら僕は足が動かなくなるまで君を愛するよ

I promise till death we part

誓うよ死が二人を分かつまで

Like in our vows

僕らの誓いのように
Yeah, we've come so far my dear

愛する人よ、僕たちはこんな所までやってきたね
Look how we've grown

見てごらん、僕達はこんなに成長して
And I wanna stay with you

僕らはずっと一緒にやっていきたい
Until we're grey and old

白髪が生えるまで
Just say you won't let go

側にいて
Just say you won't let go

離れていかないで

Just say you won't let go

離れないって言ってよ
Oh, Just say you won't, say you won't, say you won't

そう言ってよ、君はそんなことしないって
Say you won't, say you won't let go

言ってよ、離れていかないって

 

Just say you won't let go
Just say you won't let go
Just say you won't let go

(Say you won't let go...)

 

 

 

個人的にこういう曲調がすごく好きです。

R&Bとかもすっごく好きです。

この歌詞のように愛されたらすごく幸せなんでしょうねー。

朝日を浴びながら、しっとり聞きたい曲ですね。