読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

sappychang@Life in USA

#留学 #USA #歌詞和訳 #USA日常

Stand by me 和訳

和訳

Stand by me

-BenE.King-

 

youtu.be

 

When the night has come

夜が訪れて
And the land is dark

周りも暗くなる
And the moon is the only light we'll see

そして月は僕たちが見れるだろう唯一の光
No I won't be afraid, no I won't be afraid

僕は恐れないよ、いや怖くなんてない
Just as long as you stand, stand by me

ただ君が側にいてくれれば、僕の側に

So darlin', darlin', stand by me, oh stand by me

だからダーリン、ねえ隣にいてくれないか、僕の隣に
Oh stand by me, stand by me

ねえ僕に側にいて欲しいんだ

If the sky that we look upon

もし僕たちが見あげている空が
Should tumble and fall

万が一崩れて落ちてきたらとか
Or the mountains should crumble to the sea

山が崩れて海のところへ崩れ落ちて行っても
I won't cry, I won't cry, no I won't shed a tear

僕は泣かないよ、泣かないんだ、一筋の涙も
Just as long as you stand, stand by me

ただ君が側にいてくれれば、側にいてくれるだけで

And darlin', darlin', stand by me, oh stand by me

ねえ、ダーリン、側にいてよ、僕の側に
Oh stand now by me, stand by me, stand by me-e, yeah

And darlin', darlin', stand by me, oh stand by me
Oh, stand now by me, stand by me, stand by me-e, yeah

Whenever you're in trouble won't you stand by me, oh now now stand by me
Oh stand by me, stand by me
Oh stand by me, stand by me




Stnd by me の映画も有名ですね。

この曲初めて聞いた時は、こんないい歌詞だなんて知りませんでした。

ゴスペラーズ清水翔太さんもカバーしてるので、聞いてみてください!