読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

sappychang@Life in USA

#留学 #USA #歌詞和訳 #USA日常

Perfect 和訳

Perfect

-Ed sheeran-

youtu.be

 

 

 

I found a love for me

僕は愛を見つけたんだ
Darling just dive right in, and follow my lead

ダーリン正気で飛び込んできて、僕についてきてよ
Well I found a girl, beautiful and sweet

ああ、僕は見つけたんだ、美しくて楽しい女性を
I never knew you were the someone waiting for me

僕は今まで知らなかったよ、君こそ僕がまっていた誰かだったなんて
Cause we were just kids when we fell in love

だって僕たちは恋に落ちた時まだ子供だったから
Not knowing what it was, I will not give you up this time

それが何なのか知らなかった、僕はきっと今回は諦めないよ
But darling just kiss me slow, your heart is all I own

だからダーリン、ゆっくりとキスをして、君の心は全て僕のもので
And in your eyes you're holding mine

君の瞳は僕を捕まえている

Baby, I'm dancing in the dark, with you between my arms

ベイビー、僕は暗闇でダンスをしていて、君は僕の腕の中
Barefoot on the grass, listening to our favorite song

芝生の上を裸足で、僕たちのお気に入りの音楽を聞いて
When you said you looked a mess, I whispered underneath my breath

君が君の格好がひどいって言ったとき、僕は隠れるように囁くんだ
But you heard it, darling you look perfect tonight

君には聞こえるように、ダーリン、今夜の君は最高だよって

Well I found a woman, stronger than anyone I know and

僕は女性を見つけたんだ、僕の知る中で誰よりも強くて
She shares my dreams, I hope that someday I'll share her home

彼女は夢を分け合ってくれて、僕はいつか彼女の家庭も分け合いたい
I found a love, to carry more than just my secrets

僕は愛を見つけたんだ、僕の秘密より大事な
To carry love, to carry children of our own

愛を抱えて、僕らの子供を抱いて
We are still kids, but we're so in love, fighting against all odds

僕たちはまだ子供で、だけどとても愛し合っていて、奇妙さの全てと戦っている
I know  we'll be alright this time

僕は僕たちがこの時を大丈夫だって知っているよ
Darling just hold my hand, be my girl, I'll be your man

ダーリン、僕の手を握り締めて、僕の女性になって、僕は君の男になりたいんだ
I see my future in your eyes

僕は君の瞳の中に僕の将来が見える

Baby, I'm dancing in the dark, with you between my arms

ベイビー、暗闇の中でダンスしている、君は僕の腕の中で
Barefoot on the grass, listening to our favorite song

芝生の上を裸足で、僕らのお気に入りの歌を聞きながら
When I saw you in that dress, looking so beautiful

僕が君のドレス姿を見た時、恰好がとても美しくて
I don't deserve this, darling you look perfect tonight

僕はそれに値しない、ダーリン、今夜の君は完璧だね

Baby, I'm dancing in the dark, with you between my arms

ベイビー、僕は暗闇の中でダンスしていて、君は僕の腕の中

Barefoot on the grass, listening to our favorite song

芝生の上を裸足で、僕たちのお気に入りの音楽を聞きながら
I have faith in what I see

僕は信頼が何かって分かったんだ

Now I know I have met an angel in person

今、僕と会ったのは実物の天使だって分かった
And she looks perfect,  I don't deserve this

そして彼女は完璧で、僕はそれに値しないよ
You look perfect tonight

今夜の君は本当に完璧だよ

 

 

 

素敵です!エド!!スィーート!!

このPVもまた素敵ですよね。

Shape of you と同じアルバムに収録されている曲とは思えないくらい、曲調が違いますよね。

 

どっちの曲調も好きなんですけど、リピートするのはバラード系ですね(笑)