読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

sappychang@Life in USA

#留学 #USA #歌詞和訳 #USA日常

Love Yourself 和訳

Love Yourself

-Justin Bieber-

youtu.be

 

 

All the times that you rain on myparade

いつでって君は僕の気持ちを台無しにしたね
And all the clubs you get in using my name

全てのクラブでは僕の名前を使ってもいたね
You think you broke my heart

君は君が僕の心を破ったと思ってるね
Ohhh girl for goodness sake

本当におめでたいね
You think I'm crying

そして君は僕が泣いてると思ってるだろ
Oh my ohhh, well I ain't!

そんなこと全然ないんだけど

※And I didn't wanna write a song

こんな曲本当は書きたくなかった
'Cause I didn't want anyone thinking I still care, I don't

だって誰かにまだ君を思ってるなんて思われたくなかった、そんなことないのに
But, you still hit my phone up

だけど君はまだ僕に電話してきて
And baby I be moving on

ベイビー、僕の気持ちはもう動いているんだよ
And I think you should be somethin' I don't wanna hold back

そして僕は戻りたくなんかないって
Maybe you should know that

多分君は分かったほうがいいよ
My mama don't like you and she like's everyone

僕のお母さんは君が嫌いだよ、彼女は他の皆は好きなのにね
And I never like to admit that I was wrong

そして僕が間違ってたなんて認めたくない

And I've been so caught up in my job

僕は仕事で忙しくしてて
Didn't see what's going on

何が起こっているか分かってなかった
But now I know

だけど今は分かる
I'm better sleeping on my own

一人で眠る方がいいってこと

'Cause if you like the way you look that much

もし君が自分の見た目をとても気に入ってるなら
Ohhhh baby you should go and love yourself

あっちへ行って、自分を愛せばいいよ
And if you think that I'm still holdin' on to somethin'

もし君が僕がまだ何か思っているって考えてるなら
You should go and love yourself

君があっちへ行った方がいいし、自分で自分を愛せばいいよ
When you told me that you hated my friends

君が僕の友達を嫌いだっていったとき
The only problem was with you and not them

唯一の問題は君だった、彼らじゃないよ

And every time you told me my opinion was wrong

そして君はいつだって僕の意見は間違ってるって言った
And tried to make me forget where I came from

そして僕がどうやってやってきたかを忘れさせようとしたね

※And I didn't wanna write a song
Cause I didn't want anyone thinking I still care, I don't
But, you still hit my phone up
And baby I be moving on
And I think you should be somethin' I don't wanna hold back
Maybe you should know that
My mama don't like you and she like's everyone
And I never like to admit that I was wrong
And I've been so caught up in my job, didn't see what's going on
And now I know, I'm better sleeping on my own

'Cause if you like the way you look that much
Oh baby you should go and love yourself
And if you think that I'm still holdin' on to somethin'
You should go and love yourself

For all the times that you made me feel small

君はいつだって僕の気持ちをちっぽけなものにして
I fell in love now I fear nothin' at all

僕は恋に落ちてた、今はもう怖くない
I never felt so low when I was vulnerable

僕は傷つけられても落ち込まないし
Was I a fool to let you break down my walls?
僕は自分の壁を君に壊されるほど愚かだったのかな
'Cause if you like the way you look that much
Ohhhh baby you should go and love yourself
And if you think that I'm still holdin' on to somethin'
You should go and love yourself

'Cause if you like the way you look that much
Ohhhh baby you should go and love yourself
And if you think that I'm still holdin' on to somethin'
You should go and love yourself

 

 

ジャスティン!

この曲は元彼女のセレーナ・ゴメスと破局したのちに、彼女にあてて書いたといわれております。

個人的にセリーナとジャスティンのカップルすごく好きでした。

なんか若い時からずっと一緒にいて、お互いスターになってって。。

破局していざこざも報道されましたが、下のyoutubeの動画を見ると復縁してほしいと思っちゃいます。

youtu.be