読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

sappychang@Life in USA

#留学 #USA #歌詞和訳 #USA日常

Die A Happy Man 和訳

Die A Happy Man

-Thomas Rhett-

youtu.be

 

 

Baby last night was hands down

ベイビー、昨夜は間違いなく
One of the best nights

一番最高な夜の一つだったよ
That I've had no doubt

なんの疑いもなくね
Between the bottle of wine

ワインのボトルと
And the look in your eyes and the Marvin Gaye

君の瞳とMarvin Gayaとの間で
Then we danced in the dark under September stars in the pourin' rain

どしゃ降りの雨に九月の星の明かりの暗闇で僕たちがダンスして

※And I know that I can't ever tell you enough

そして僕は十分に君に伝えられないと分かってる
That all I need in this life is your crazy love

この人生で僕の必要な全ては君の深い愛だよ
If I never get to see the Northern lights

もし僕がオーロラを見ることはなくても
Or if I never get to see the Eiffel Tower at night

もし僕が夜のエッフェルタワーを見ることはなくっても
Oh if all I got is your hand in my hand

もし僕の手と君の手をつなぎあえたら
Baby I could die a happy man yeah

ベイビー、僕は死ぬほど幸せな男だよ

Baby and that red dress brings me to my knees

ベイビー、その赤いドレスは僕をひざまづかせて
Oh but that black dress makes it hard to breathe

だけど黒いドレスは僕に息をするのさえ難しくさせる
Your saint sure got us the cutest, the hottest masterpiece

君の聖人は僕たちをかなりのキュートにして、最高な傑作にする
It's too good to be true, nothing better than you

正論すぎて、君より最高なものなんてないよ
In my wildest dreams

僕の野望の夢の中でね

※And I know that I can't ever tell you enough
That all I need in this life is your crazy love
If I never get to see the Northern lights
Or if I never get to see the Eiffel Tower at night
Oh if all I got is your hand in my hand
Baby I could die a happy man yeah

I don't need no vacation, no fancy destination

僕に休暇は必要ない、空想的な目的も必要ない
Baby you're my great escape

ベイビー、君が僕の逃避先だよ
We could stay at home, listen to the radio

僕たちは部屋に居て、ラジオに耳を傾ける
Or dance around the fireplace

それか暖炉を囲んでダンスもいいね

And if I never get to build my mansion in Georgia

もし僕がジョージアにマンションを建てれなくても
Or drive a sports car up the coast of California

もし僕がカリフォルニアの海岸にスポーツカーで行けなくても
Well if all I got is your hand in my hand

えっと、もしもし僕の手の中に君の手があれば
Baby I could die a happy man

ベイビー、僕は幸せな男として死ねる

Baby I could die a happy man

ベイビー、僕は幸せな男として死ねるよ
Baby I could die a happy man

ベイビー、僕は幸せな男として死ねるんだよ
Don't you know baby

ベイビー、君は知らないね

 

 

 

 

 

トーマスという歌手さんなんですけど、この曲幼馴染である奥さんに送った曲といわれています。素敵すぎる。。

 

couldはcanの過去形だけの意味ではなく、可能性を表す助動詞でもあります!