読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

sappychang@Life in USA

#留学 #USA #歌詞和訳 #USA日常

Call Me Maybe 和訳

Call Me Maybe

-Carly Rae Jepsen-

youtu.be

I threw a wish in the well

井戸の中に願いをなげてみた
Don’t ask me I’ll never tell

聞かないでよ、絶対教えない
I looked at you as it fell

あなたを見た時から恋におちてた
And now you’re in my way

そして今あなたは私のところに来てる

I trade my soul for a wish

私の願いと魂を交換して
Pennies and dimes for a kiss

一度のキスのためにコインを投げ出すわ
I wasn’t looking for this

私はこんなことを探してたんじゃない
But now you’re in my way

だけど今あなたは私のところへやってきた

※1Your stare was holding

あなたの視線につかまっていた
Ripped jeans

破れたジーンズは
Skin was showing

肌をあらわにしてた
Hot night

熱帯夜に
Wind was blowing

風はつよく吹いてた
Where you think you’re going baby?

あなたはどこへいくと思うの、ベイビー

※2Hey I just met you

ねえ私はあなたに会っただけで
And this is crazy

こんなことって少しおかしいけど
But here’s my number

これ、私の電話番号なの
So call me maybe

そう、電話してね
It’s hard to look right at you baby

あなたを直接見て言うのは難しいけど
But here’s my number

これ、私の番号なの
So call me maybe
だから、電話してね
※2Hey I just met you
And this is crazy
But here’s my number
So call me maybe
And all the other boys

他の男の子たちはみんな
Try to chase me

私を追いかけようとするの
But here’s my number

だけどこれ、私の電話番号なの
So call me maybe
だから電話してね
You took your time with the call

電話をかけてくれるのにあなたは時間がいったね
I took no time with the fall

私は恋に落ちるのに時間はいらなかった
You gave me nothing at all

あなたは私になにもくれなかったけど
But still you’re in my way
だけど私はまだまってる
I beg and borrow and steal

私は絶対に借りても、盗んででも
At first sight and it’s real

初めて見た時から、本当に

I didn’t know I would feel it

私はその気持ちがなにか分からなかったけど
But it’s in my way
私の中には確かにあるの
※1Your stare was holding
Ripped jeans
Skin was showing
Hot night
Wind was blowing
Where you think you’re going baby?
※2Hey I just met you
And this is crazy
But here’s my number
So call me maybe
It’s hard to look right at you baby
But here’s my number
So call me maybe

※3Before you came into my life

あなたが私の人生に入ってくるまで
I missed you so bad

私はとってもさみしかった
I missed you so bad

とっても寂しかったのよ
I missed you so so bad

とってもとっても寂しかったのよ
Before you came into my life

あなたが私の人生にくるまで
I missed you so bad

私はとっても寂しかった
And you should know that

あたたに知ってほしいの
I missed you so so bad, bad, bad, bad….

私が本当にとってもあなたに会いたかったってこと

It’s hard to look right at you baby

あなたを直視しながら言うのは難しいんだけど
But here’s my number

これ、私の電話番号なの
So call me maybe

だから電話してね

※1Hey I just met you
And this is crazy
But here’s my number
So call me maybe
And all the other boys
Try to chase me
But here’s my number
So call me maybe

Before you came into my life

あなたが私の人生にくるまで
I missed you so bad

わたしはとってもさみかった
I missed you so bad

すごく寂しかったのよ
I missed you so so bad

本当にとっても寂しかったの
Before you came into my life

あなたが私の人生にくるまで
I missed you so bad

私は本当に会いたかった
And you should know that

あなたに知ってほしいの
So call me, maybe

だから電話してね

 

 

 

 

このPVが可愛いですよねー。最後がちょっとおもしろい!

 

彼女は2016年のサマソニで日本に来日もしてました。

ローラが出てたCMの挿入歌でもありましたね。

カラオケでも歌いやすい歌だと思います!!